Äppelkompott & Chutney



Två olika sorters äpplen inplockade från min trädgård. (Ingen aning om vad de heter faktiskt)



Gjorde en Äppelkompott med smak av vanilj och kanel som jag serverade med en klick lättvispad grädde och en gnutta kanel. Enkelt och gott!

Vi har så himla mycket äpplen här hemma nu... Försöker ta till vara på så många som jag bara kan! Jag har som sagt gjort äppelkompott på en del och så gjorde jag en dubbel sats Äppelchutney. Men det finns många fler äpplen kvar ute... Ska fundera på vad jag ska göra mer :) Lite mos kanske... Alltid gott att ha hemma!

Hoppas att ni har haft en bra dag!
Många Kramar


Kommentarer
linda

Äppelchutneyn var super god! Du får gärna göra en omgång till mig med ;-) kan verkligen tänka mig hur gott det vore till kött! Kram

2011-10-13 @ 20:48:26
Anna

Jag är nästan säker på att det röda äpplet i mitten är ett Klockäpple

2011-10-13 @ 21:46:05
Hanna- Mamma till Alexander

Gott med äpplen.. jag har inte ens gjort en endaste äppelpaj i år av mina! :O

Du kan ju göra äppelgelé om du har äpplen kvar? Puss

2011-10-18 @ 14:51:48
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0