Köttfärspaj




När Emma var här och hälsade på gjorde jag en köttfärspaj som faktiskt blev supergod! Dagen innan hade vi spagetti och köttfärssås och det blev jättemycket köttfärssås över som jag såklart ville ta till vara på:P
Så jag gjorde ett grundrecept på pajbotten (3½-4 dl mjöl, ½ dl mjölk, 1 dl olja, 1/4 tesked salt, tryck ut i form, förgrädda i ca 15 min i 250 grader)
Sen la jag i majs och hackad röd paprika i botten, klickade ut köttfärssås över och sen slog jag över äggstanning (2 ägg, 1 dl mjök, 1 dl grädde, salt, peppar, paprikapulver)
Slog det över köttfärssåsen och så tog jag mozzarellaost över :) sen in i ugnen (ca 200 grader) tills det blev fin färg. Serverade med en god sallad och lite dressing!
Namnam =)

Kramar


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Åh så gott! Jag gillar paj och köttfärs ;) hihi Puss

2011-10-25 @ 22:06:35
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0