Fräsch Lingonpannacotta

På juldagen provade jag ett nytt recept som jag tyckte lät spännande och gott,,, Lingonpannacotta! Blev lyckat! Fräscht och gott. :) Här kommer receptet om ni vill prova =) Det räcker till 6-8 personer,

2 gelatinblad
2½ dl lingon
5 dl vispgrädde
1 dl strösocker
100 gram mörk eller ljus choklad
50 gram skalade pistaschenötter

Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 10 minuter.
Mixa 2 dl lingon med lite av grädden. Koka upp lingonmixen, resten av grädden och sockret.
Ta av från plattan, krama ur gelatinbladen och rör ner.
Häll upp i glas och ställ kallt i minst 3 timmar.

Smält chokladen och bre ut på en bricka med bakplåtspapper på. Det ska bli en tunn platta. Strö över de finhackade pisctaschenötterna. Låt stelna.
Inför serveringen; bryt chokladplattan i bitar och stick ner i pannacottan. Strö över lite lingon. Ev kan man spritsa ut lite vispgrädde också (gjorde inte jag)







Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Åh det verkar såå gott! Tar du bara vanlig lingonsylt? Eller lingon du plockat typ? Puss

Svar: Jag hade tyvärr inga egenplockade lingon i frysen... Så köpte i affärens frysdisk ist :P Pussa
Jenny

2012-12-28 @ 15:46:03
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0