Stackars liten...

 
Hej hopp!
För en stund sen så hörde jag en rejäl smäll ute i köket... Tittade ut genom fönstret och såg att en liten söt fågel låg där nere på marken =( Hade flygit in i rutan =(
Trodde den var död, men när jag kom ut såg jag att den andades iaf... Flyttade den lite försiktigt och la den under en buske... Men va lite rädd att skatorna skulle va på den... Så jag gjorde hål i en kartong, la i lite handdukar och så stoppade jag fågeln i den och tog in den helt enkelt. Så får den kurera sig utan att riskera att bli uppäten/ihjälhackad. Hoppashoppas att den repar sig! Den har allt piggnat på sig lite iaf.. Sitter upp i lådan nu. Se om jag kan släppa ut den ikväll eller om de får bli imorrn. Hittade lite tips här på nätet om hur man ska göra... Så jag har blandat lite honung i varmt vatten som jag har droppat på näbben och det har fågeln fått i sig! Ska blöta upp en liten smula bröd också och lägga ner i lådan...
 
 
Stackars liten =(=(
 
 


Kommentarer
Michaela

Lilla pippin :( Va snäll du är :) Hoppas den blir bra :) Kram <3

2012-06-29 @ 21:48:54
URL: http://michaelapauline.blogg.se
Linda

Åh stackars Pippi :( så duktig du är som hjälper den! Precis rätt tanke :) ser fram emot att höra hur det gick! Pusskram

2012-06-29 @ 23:45:07
Hanna- Mamma till Alexander

Naw stackars lilla pippin.. du gjorde ett tappert försök att rädda den <3 Puss

2012-07-04 @ 19:00:58
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0