Kycklingbiffar



(googlad bild)

Hej på er!
Idag provade jag en ny maträtt till middag... Nämligen Kycklingbiffar! Jätte enkelt att göra, men himlans gott. Riktigt saftiga blev de. Kommer göra detta många gånger igen =)

Här kommer receptet :)

Ingredienser
500 g kycklingfärs
1/2 dl ströbröd
1 dl grädde
2 msk finhackad lök
1 ägg
1 tsk salt
1 krm peppar
2 msk smör

Blanda ströbröd och grädde. Låt svälla 10 min. Lägg i färs, lök, ägg, salt och peppar. Rör till en jämn smet. Forma färsen till biffar och stek dem i smör på medelvärme tills de är genomstekta

Receptet hittade jag hos DENNA bloggerska :)

Jag serverade biffarna med hemmagjorda klyftisar i ugnen och en sås gjord på kycklingfond och grädde :) Mumsmums =)

Kram på er!



Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Ser väldans gott ut! :) Puss

2012-05-12 @ 13:37:24
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0