Kanderade rosblad

Jag var ju såå förtjust i färgen på rosorna jag köpte förra veckan, så jag passade på att kandera de nu när debörjade sloka liiiite. Vet inte riktigt vad jag ska ha kanderade rosblad till egentligen, men sånt löser sig ju alltid ;)
 
Började med att skölja bladen i vatten och sen badda helt torra.
 
Sen penslade jag bladen med äggvita och först provade jag att doppa de i strösocker men de blev klumpigt så jag strödde socker på de istället. Blev mycket finare.
De fick ligga framme över natten för att torka och nu la jag in de i kylen. De skulle hålla minst en månad i kylen läste jag nånstans... :)


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Så fina de är! Haha och på instagram tyckte jag ju de såg ut som falukorvar när jag kollade snabbt :P
Här ser man minsann att det inte är det hahaha! Puss

2012-10-27 @ 22:34:26
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0