Söndagens stek

Hejhopp!
I söndags gjorde jag en riktig söndagsstek. Jag hade köpt hem ett kilo skinkstek... Visste inte riktigt vad jag skulle göra för gott med det... Men jag tog lite inspiration från olika recept.
 
Så här gjorde jag!
Gjorde en rub/marinad av följande ingredienser; 1 msk tomatpuré, 1 msk edvins senap, 2 rivna vitlöksklyftor, 1 tsk flingsalt och en tsk kinesisk soya.
 
Lite grönsaker som ska ner i grytan med steken; Gul lök, rödlök, vitlök, 2 morötter och ett äpple.
 
Mums!
 
I med steken i en lergryta, bred på rubben, i med grönsaker runt om... slå på lite köttbuljong. Jag la även i färsk timjan. Är så glad för timjan!
 
In i ugnen på 175 grader i ca 1½ timme... Beror ju såklart på hur stor bit du har.
Såsen jag gjorde på skyn blev helt otroligt god! Namnamnam!


Kramar


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

Riktigt mumsigt! Älskar ju stek ;) Puss

2012-09-13 @ 22:07:30
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0