Pigluxation Uppdaterad med bilder!

Oj vilken konstig dag det blev idag! Skulle för det första jobbat 7-12 idag, men så behövde jag förlänga mig lite... Så barnvakt fick de bli till Alice lite så där i sista stunden! Lillan var hos sin Faster Elina m fam och busade! De verkar haft de väldigt mysigt =)=) Sen körde vi hem och åt lite... Och så kom jag ju på att det ju är barngympa idag... så stressstressstress för att hitta kläder, vattenflaska... Och så körde vi bort till gympan.... Liiite sena men spela roll :) På gympan blev det mycket hoppande idag... Sen körde vi hem till Pappa Peter... Peter o jag pratar lite om dagen medans Alice klänger och klättrar på Peter medans han håller henne i händerna... Och så skriker Alice till och blir suuuperledsen... Aldrig sett henne sån innan... Så vi sätter oss i soffan med henne och lägger ju märke till att hon inte rör sin vänstra arm... klagar på att hon har ont i den mellan armbågen o handleden lr hur man ska säga... mitt på armen typ... Så Peter ringde 1177 och de säger att vi ska åka in till akuten med henne... Sagt o gjort... Inne på akuten fick vi ju först berätta vad som hänt och sen fick vi vänta 30-45 min typ på en doktor... Doktorn kunde snabbt säga att det handlade om "Pigluxation" dvs att strålbenet i underarmen, alldeles vid armbågen, glidir ur sitt fäste... Så doktorn böjde lite på armbågen, tryckte på armen och vända upp Alice handled lite(ajajajajaj)... "klick" sa de och så va de över :) En fin liten nalle fick Alice... Så stolt över den är hon! Tog emot den med båda händerna och nu använder sin vänstra arm precis som innan... Kan inte tro att den varit "skadad" överhuvudtaget...Skönt det! Men undra hur de blir i framtiden... Tror att det är rätt så lätt att slå upp skadan...
 
Bus på gympan...
 
Drickpaus
 
Lilla fina gumman!
 
 
 
 
 
Min lilla älskling i bilen på väg till akuten...Så skönt att hon iaf kunde somna ifrån smärtan en liten stund...
 
 
I väntrummet...
 
 
Min stackars lilla älskling... =( Gjorde såååå ont i mammahjärtat :(
 
Håller i sin onda arm...
 
Och hålla mammas hand...
 
Väntan på doktorn
 
Lilla älsklingen =(=(
 
Snart är smärtan över iaf....
 
 
När vi var färdiga på akuten ville Alice ha glass så vi körde till Max och satte oss och tog varsin glass... Alla måste undrat va vi var förnåra som va ute me vårt lilla barn så sent :P Klockan va väl en bit över 21 tror jag.. Men Alice blev glad iaf <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0