Citronmousse

 
 
 
En riktigt fräsch och god efterrätt! Jag serverade min med hallon och lite riven choklad... Passade bra ihop!
 
Här kommer receptet...  Räcker till 4-6 portioner
 
50g smör
2 ägg
1,5 dl socker
Rivet skal och saft från en citron
2 dl vispgrädde
 
 
Riv citronskalet och pressa saften ur citronerna.

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och rör ner ägg/sockerblandningen.

Sjud på låg värme och rör hela tiden tills det blir en tjock kräm.

Ta kastrullen från plattan och rör ner citronsaft och -skal. Låt svalna till rumstemperatur.

Vispa grädden hårt och rör ihop med den svala citronkrämen.

Häll upp i portionsglas och ställ kallt

 

 

Mumsigt kan jag lova :D
Kramar
 


Kommentarer
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-06-12 @ 16:13:04
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0