Moules marinières

God kväll på er!
 Ojojoj vilken mysig lördagskväll det blev idag! Alice och jag stack bort till Mamma & Pappa och Faster hade precis anlänt från västkusten :) Med sig hade hon färska musslor och räkor.... Åh så gott det var! Alice var duktig och smakade både musslor och räkor men nja, det föll henne inte i smaken direkt. Ändu brukar hon ju gilla räkor... aja.. Moules marinières är min favoriträtt (det och kroppkakor) så gissa om jag njöt. Det enda jag saknade lite var ett glas vitt vin :( Får köpa hem lite alkoholfritt som jag kan ha när jag blir sugen. Käckt att det finns alternativ :)
Förutom en mysig lördagskväll så har vi haft storstädning av huset. Skönt att passa på när både Peter & jag är hemma :) Man hinner ju lite mer när båda är hemma :)  Nu har jag bara en pudel (selma) som behöver ta sig en dusch... Abbe duschade jag igår så han luktar så gott så :)
 
Musslorna skrubbas och de söndriga samt de som inte sluter sig rensas bort.
 
Skål säger Alice:)
 
Underbara Musslor!
 
Kram på er!
 


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander & Ellie

Det alltid lika trevligt ut när faster Kerstin är på besök. Lyckliga ni är som har henne i er närhet :) Kul med massa god mat som du gillar med ;P hihi Puss

2014-03-09 @ 03:41:22
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0