♥så kom Arvid♥

 
På torsdagsmorgonen kl 8.00 anlände vi till förlossningsavdelningen på blekingesjukhuset. Där blev vi visade till ett rum och jag fick byta om till de otroligt vackra sjukhuskläderna :P Sista bilderna med bebismagen ♥ 
 
Fick även kateter satt samt några smärtstillande tabletter i förebyggande syfte.
Sen fick vi vänta på klartecken från Operation...
Klockan 09,35 kommer vår barnmorska Annika in och säger att det är dags! Jag ligger i sängen och rullas ner till operation. Det kändes så märkligt tycker jag... kommer ihåg att jag tyckte det med Alice också... Just det när man ligger i sängen och ser alla lampor i taket svischa förbi... Och man hör folks röster runt omkring... Man känner igen sig från alla sjukhusserier och filmer man har sett. Går inte riktigt att förklara känslan mer än att den är såå märklig! Man känner sig rätt liten när man ligger där.
 
Nere på operation tar en jättehärlig narkossköterska hand om oss. Kommer inte ihåg vad hon hette tyvärr...Var något utländskt namn. Sen kommer hennes kollega som hette Diego. De sätter nålar på mina händer, där jag ska få dropp. Mitt blodtryck kollas hela tiden då det legat så himla lågt. Jag får även uppvärmda täcken på mig.
Sen kommer narkosläkaren och sätter spinalbedövningen på mig. Detta var jag lite orolig för.. Men det kändes knappt, gick kanonbra. Och sen blev jag snabbt bedövad! Pirrade och "stacks" i benen och sen kändes de helt bortdomnade. Sen väller det in folk i den lilla operationssalen! Kändes som att de fick stå tryckta mot väggarna för att få plats, haha! Jag kommer nog inte ens ihåg vilka alla var... Men de jag vet var där är iaf; förlossningsläkaren, en läkare som assisterade henne, operationssjuksköterska, två narkossköterskor, en narkosläkare, en usk från operation, vår barnmorska Annika, en Usk från förlossningsavd, en barnmorskestudent från förlossningsavdelningen samt en AT-läkare. Om ni bara visste vilka härliga människor det var! Det är så jag får tårar i ögonen av att tänka på de! De skojade, brydde sig om mig, berättade vad de gjorde och ja, de gjorde allt för att få mig (oss) att känna mig trygg. Och det gjorde jag verkligen denna gång!
 
 
 
 
 De första bilderna på Arvid, tagna i operationsrummet♥ 
 
 
 
Här har vi fått komma tillbaka till vårt rum på förlossningen... Fick in en bricka med goda smörgåsar och kaffe/varm choklad :D Så underbart att kunna njuta av detta denna gång!
Arvid vägs och mäts.
 
 
Sen fick vi åka upp en våning till BB.
 
 
 
På BB blev det massa mys!!! Vi längtade hem till vår Alice hemskt mycket dock... Men efter två dygn iväg fick vi på lördagen åka hem igen! Sååå skönt var det!
 
 
 
Första mötet♥ 
 
 


Kommentarer
Michaela

Så skönt att allt gick så bra! Fina lilla Arvid ❤️ Hoppas vi ses snart! Krama om Alice och Arvid från oss ❤️

2014-05-26 @ 00:00:03
URL: http://michaelapauline.blogg.se
Hanna- mamma till Alexander & Ellie och gravid med 3e knytet

Oh har inte kikat in på några dar.. och så missat detta i två dar! Sååå rörd jag blev att läsa och se alla fina bilderna! <3 Stort Grattis igen! Saknar er så och längtar efter att träffa er och lilla Arvid! Pusss

2014-05-27 @ 22:13:25
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0