Arvid 8 månader

Älskade Arvid!
 
8 månader
Vikt: 8370 gram
Längd: 67 cm
Huvudomfång: 44 cm
 
 
 
Den 8 januari blev lillprinsen 8 månader. Behöver jag säga att det inte är klokt???! Jag gick ju liksom nyss hem från jobbet. Nu är det snart dags att börja jobba (lite smått).
Jag älskar denna åldern som Arvid är i nu. Han har nyss lärt sig att krypa, 7 månader och 21 dagar gammal var han när han tog sina allra första krypsteg. Men det är inte förrens de senaste dagarna som han verkligen har fattat galoppen, nu kryper han som attsingen! Så roligt att se. Och Arvid han tjuter av lycka över att kunna ta sig fram och utforska allt! Igår var det diskmaskinen han undersökte.... Luckan var nerfälld, så han satte händerna på luckan och ställde sig upp! Var ju jätteroligt att plaska i äckelvattnet i diskmaskinen, haha.... Busunge!
Han är väldigt "grabbig" av sig (om man nu får säga så nu för tiden) Han ska liksom undersöka alla saker...  vänder på de och ser ut att fundera... är det hjul på någonting ska de undersökas väldigt noga. Han älskar allt som låter/mullrar/dånar. Dammsugare, stavmixer, morfars kaffemaskin, elvispen osv. Sladdar är också en stor favorit.
Men han är också mycket "mammig" och gosig. Kryper fram till mig och vill upp och kramas. Ammar fortfarande på nätter/kvällar. Sover i vår säng. Ska snart ta tag i att sluta amma helt samt natta honom i hans egen säng. Men vill inte stressa på för mycket med det. Tror inte att han är riktigt redo att sluta amma. Men vi får se =) Den dagen kommer!
 
 
 

 

 
Usch så svårt det är att få till fina klara bilder nu i detta mörka tråkiga ljus! Menmen, det är då inte mycket att göra åt det.
 
 
Kram på er
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Hanna- Mamma till en prins & två prinsessor

Ååh underbara bilder ju! Man smälter av hans leende, en riktig chamör ;)
Känns som jag "missat" så mkt med Arvid nu när vi inte setts så mycket. Väldigt tråkigt, men snart snart får jag träffa er igen <3
Puss

2015-01-17 @ 22:24:26
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0